Until you’ve seen, until you get there. Until you feel that promised land beneath your feet, there’s a reason for the journey, there is purpose in the learning. // Getting There by Steffany Frizzell-Gretzinger


Yes.

Until you’ve seen, until you get there. Until you feel that promised land beneath your feet, there’s a reason for the journey, there is purpose in the learning. // Getting There by Steffany Frizzell-Gretzinger

Yes.

This is a song for you pak,

There is a LIGHT
It burns brighter than the sun
He steals the night
And cast no shadow

There is HOPE
Should oceans rise and mountains fails
HE NEVER FAILS

SO TAKE HEART
LET LOVE LEAD US TROUGH THE NIGHT
HOLD ON TO HOPE 
AND TAKE COURAGE AGAIN

In death by love
The fallen world was overcome
He wears the scars of OUR FREEDOM
In His name all our fears are swept away
HE NEVER FAILS

All our troubles and all our tears
God our hope He has overcome

All our failure and all our fear
God our love He has overcome

All our heartache and all our pain
God our healer He has overcome

All our burdens and all our shame
God our freedom He has overcome

God our justice, God our grace
God our freedom He has overcome

God our refuge God our strength
God is with us He has overcome

Actually this song is not just for you sir, for me too. For us. Let Jesus become our healer, justice, freedom, refuge, strength!! God is with us. Take heart. 

Happy birthday bapak. You are loved pak.

17.09.2014

This is a song for you pak,

There is a LIGHT
It burns brighter than the sun
He steals the night
And cast no shadow

There is HOPE
Should oceans rise and mountains fails
HE NEVER FAILS

SO TAKE HEART
LET LOVE LEAD US TROUGH THE NIGHT
HOLD ON TO HOPE
AND TAKE COURAGE AGAIN

In death by love
The fallen world was overcome
He wears the scars of OUR FREEDOM
In His name all our fears are swept away
HE NEVER FAILS

All our troubles and all our tears
God our hope He has overcome

All our failure and all our fear
God our love He has overcome

All our heartache and all our pain
God our healer He has overcome

All our burdens and all our shame
God our freedom He has overcome

God our justice, God our grace
God our freedom He has overcome

God our refuge God our strength
God is with us He has overcome

Actually this song is not just for you sir, for me too. For us. Let Jesus become our healer, justice, freedom, refuge, strength!! God is with us. Take heart.

Happy birthday bapak. You are loved pak.

17.09.2014


In life, oftentimes we are waiting for something; waiting for a dream to come to pass, waiting to meet the right person, waiting for a problem to turn around. When things aren’t happening as fast as we would like, it’s easy to get frustrated. But you have to realize that the moment you prayed, God established a set time to bring the promise to pass.
God has a set time for your opportunity. There is a set time for that problem to turn around, a set time for your healing, your promotion, your breakthrough. It may be tomorrow, or next week, or five years from now. But when you understand the time has already been set, it takes all the pressure off. You won’t live worried, wondering when this is ever going to happen. You’ll relax and enjoy your life knowing that the promise has already been scheduled and your answer is on the way!
Prayer for Today:
Father, I choose to trust in Your timing. I trust that You have my best in mind. I believe that You are working behind the scenes on my behalf. Thank You for ordering my steps and leading me in the life of blessing You have in store for me in Jesus’ name. Amen.


Amin!

In life, oftentimes we are waiting for something; waiting for a dream to come to pass, waiting to meet the right person, waiting for a problem to turn around. When things aren’t happening as fast as we would like, it’s easy to get frustrated. But you have to realize that the moment you prayed, God established a set time to bring the promise to pass.

God has a set time for your opportunity. There is a set time for that problem to turn around, a set time for your healing, your promotion, your breakthrough. It may be tomorrow, or next week, or five years from now. But when you understand the time has already been set, it takes all the pressure off. You won’t live worried, wondering when this is ever going to happen. You’ll relax and enjoy your life knowing that the promise has already been scheduled and your answer is on the way!

Prayer for Today:

Father, I choose to trust in Your timing. I trust that You have my best in mind. I believe that You are working behind the scenes on my behalf. Thank You for ordering my steps and leading me in the life of blessing You have in store for me in Jesus’ name. Amen.

Amin!

(Source: spiritualinspiration)

captivatingpromises:

theambitiouswoman:

When life knocks you down, you realize how much power you have.

The challenge brings the change. He’s refining you and building you to be the person he needs you to be today and tomorrow. So take on the challenge because the change is what will bring a greater glory.

take yokkk.

captivatingpromises:

theambitiouswoman:

When life knocks you down, you realize how much power you have.

The challenge brings the change. He’s refining you and building you to be the person he needs you to be today and tomorrow. So take on the challenge because the change is what will bring a greater glory.

take yokkk.

welcome kaleb nala gurki :)

Mazmur 11:5

Tuhan menguji orang BENAR dan orang FASIK. Dan Ia membenci orang yang mencintai kekerasan.

Jadi SEMUA orang Tuhan uji. Ga ada yang ga akan di uji. Bertahanlah dalam ujian. Biar lulus!! Sedap!!

If you’re not a happy single person, you won’t be a happy married person. Another human being can’t fulfill your happiness. Only God can do that. Stop looking to boyfriends or girlfriends to make you happy. It starts with a relationship between you and God first.

Jackie Francois (x)

Point!!

(Source: chastitymodesty)

Teman di kala weekend. I will care of you jodang till i see you growing as a good man later.

Teman di kala weekend. I will care of you jodang till i see you growing as a good man later.

this is the girl, hahahh, jadi ternyata dalam masa kehidupan akan ada selalu seorang atau lebih yang DIA sediakan buat tempat kita cerita semua tentang hidup. Tau hidupnya dia, dia tau hidup kita. Dia tau kita ga suka klo lagi dalam situasi tertentu. Begitu juga sebaliknya. Ada telinga yang siap mendengar dalam keadaan darurat. Itulah namanya friend, salah BEST FRIEND. Orang yang akan tetap ada disamping mu sekalipun dia tau keburukan kita, sekalipun kita salah. She/He will stand behind you. 
Jadi perempuan yang di atas yang sedang berbahagia ini namanya Lilis Apriani br Surbakti. Rumah kita cuma beda 4 rumah. Kita sudah berteman dari sd sampai SMA, sampai ekarang juga masih, cuma karena kami dipisahkan oleh jarak jadi sering hilang bahkan tidak berkomunikasi. Tapi karena kami tetangga info ga pernah lah ketinggalan. Walaupun pernah hilang komunikasi, kita sibuk dengan hidup kita masing masing. Aku pribadi ga akan pernah lupa cerita selama 12 tahun kita sahabatan. Bayangin 12 tahun. Pernah sampai kita berdua bosan bareng terus tapi ya begitulah hahha. Dulu dimana ada aku ada dia, dimana ada dia ada aku juga. hahahha. Kenapa kita bisa sehati mungkin karena kita lahirnya juga deketan, kata orang sih begitu. Kalau tanggal lahirnya deketan bakal banyak hal yang sama. Ntah mitos atau apa, tapi aku sampe sekarang merasakan seperti itu. Jadi beliau ini lahir tepat sehari setelah aku lahir di tahun yang sama. Hahahha. Kita suka berdiri di depan gerbang cerita dari sore sampe malam tanpa duduk. bediri terus. sampe mamak2 di dekat rumah sering bilang, “la nge kap kena latih singuda nguda” hahha. begitulah. Kedua orang tua kita juga cukup tau bagaimana lah pertemanan kita, sehingga selalu percaya kalau ada aku, atau ada dia. Sampe satu hal yang paling sweet itu, hahhaa kakak cerita dulu ya masa ababil kakak sama adek2 semua. Jadi, pernah pas sepulang sekolah (SMA), jadi kakak punya kecengan lah dulu iya kan, terus suatu saat kakak liatlah kecengan kakak jalan sama orang lain, agak hancur lah hati kakak iya kan. Udah gitu, ternyata doski (red, lilis) pun sudah tau ternyata. Dan doski tau bgt klo kakak lagi ada masalah harus diemin dulu, klo ngga pasti pecah tah apa yang pecah. hahaha. Terus kami pulang sekolah lah iya kan, kakak sengaja ga cerita ke doski kara udah remuk redam (haiyaaa). Padahal doski udah tau sebenerny. Udah perjalanan pulang sekolah pun hening sekali. Dan tibalah kakak di rumah, doski juga tiba di rumahnya. Kakak agak2 langsung lah masuk kamar iya kan, dah tau lah ngapain, ya pecah yang tadi. Dan lima menit kemudian doski datang masuk ke kamar, dan doski bilang “baik-baik aja ren?? aku tau kok ceritanya” katanya. Udah tau lah ya ngapain, cewe cewe, teletabis lah terus nangis2 gitulah, abis nangis jadi ketawa2. 
Itu baru satu cerita, banyaaaaaak banget. Ga bisa diceritakan satu satau. Itu yang kita jalani 12 tahun di tahun tahun yang lalu. Sekarang hanya bisa di kenang hahahha. Cerita sekarang juga bakal jadi kenangan di masa yang akan datang.
Dan seiring berjalannya waktu, si doski dipertemukan lah dengan pasangan hidupnya. Dan sudah menerima berkat Tuhan di hari Kamis, 21 Agustus 2014 lalu, yang pasti aku senang, walaupun tidak ada disana. Semoga bahagia, selamat menjalani perjalanan baru di kota yang baru juga sahabat. Aku mengasihimu.

this is the girl, hahahh, jadi ternyata dalam masa kehidupan akan ada selalu seorang atau lebih yang DIA sediakan buat tempat kita cerita semua tentang hidup. Tau hidupnya dia, dia tau hidup kita. Dia tau kita ga suka klo lagi dalam situasi tertentu. Begitu juga sebaliknya. Ada telinga yang siap mendengar dalam keadaan darurat. Itulah namanya friend, salah BEST FRIEND. Orang yang akan tetap ada disamping mu sekalipun dia tau keburukan kita, sekalipun kita salah. She/He will stand behind you. 

Jadi perempuan yang di atas yang sedang berbahagia ini namanya Lilis Apriani br Surbakti. Rumah kita cuma beda 4 rumah. Kita sudah berteman dari sd sampai SMA, sampai ekarang juga masih, cuma karena kami dipisahkan oleh jarak jadi sering hilang bahkan tidak berkomunikasi. Tapi karena kami tetangga info ga pernah lah ketinggalan. Walaupun pernah hilang komunikasi, kita sibuk dengan hidup kita masing masing. Aku pribadi ga akan pernah lupa cerita selama 12 tahun kita sahabatan. Bayangin 12 tahun. Pernah sampai kita berdua bosan bareng terus tapi ya begitulah hahha. Dulu dimana ada aku ada dia, dimana ada dia ada aku juga. hahahha. Kenapa kita bisa sehati mungkin karena kita lahirnya juga deketan, kata orang sih begitu. Kalau tanggal lahirnya deketan bakal banyak hal yang sama. Ntah mitos atau apa, tapi aku sampe sekarang merasakan seperti itu. Jadi beliau ini lahir tepat sehari setelah aku lahir di tahun yang sama. Hahahha. Kita suka berdiri di depan gerbang cerita dari sore sampe malam tanpa duduk. bediri terus. sampe mamak2 di dekat rumah sering bilang, “la nge kap kena latih singuda nguda” hahha. begitulah. Kedua orang tua kita juga cukup tau bagaimana lah pertemanan kita, sehingga selalu percaya kalau ada aku, atau ada dia. Sampe satu hal yang paling sweet itu, hahhaa kakak cerita dulu ya masa ababil kakak sama adek2 semua. Jadi, pernah pas sepulang sekolah (SMA), jadi kakak punya kecengan lah dulu iya kan, terus suatu saat kakak liatlah kecengan kakak jalan sama orang lain, agak hancur lah hati kakak iya kan. Udah gitu, ternyata doski (red, lilis) pun sudah tau ternyata. Dan doski tau bgt klo kakak lagi ada masalah harus diemin dulu, klo ngga pasti pecah tah apa yang pecah. hahaha. Terus kami pulang sekolah lah iya kan, kakak sengaja ga cerita ke doski kara udah remuk redam (haiyaaa). Padahal doski udah tau sebenerny. Udah perjalanan pulang sekolah pun hening sekali. Dan tibalah kakak di rumah, doski juga tiba di rumahnya. Kakak agak2 langsung lah masuk kamar iya kan, dah tau lah ngapain, ya pecah yang tadi. Dan lima menit kemudian doski datang masuk ke kamar, dan doski bilang “baik-baik aja ren?? aku tau kok ceritanya” katanya. Udah tau lah ya ngapain, cewe cewe, teletabis lah terus nangis2 gitulah, abis nangis jadi ketawa2. 

Itu baru satu cerita, banyaaaaaak banget. Ga bisa diceritakan satu satau. Itu yang kita jalani 12 tahun di tahun tahun yang lalu. Sekarang hanya bisa di kenang hahahha. Cerita sekarang juga bakal jadi kenangan di masa yang akan datang.

Dan seiring berjalannya waktu, si doski dipertemukan lah dengan pasangan hidupnya. Dan sudah menerima berkat Tuhan di hari Kamis, 21 Agustus 2014 lalu, yang pasti aku senang, walaupun tidak ada disana. Semoga bahagia, selamat menjalani perjalanan baru di kota yang baru juga sahabat. Aku mengasihimu.

Take my life but give me jesus

Selamat ulang tahun emak jeremy. God fullfill all your need!!

Selamat ulang tahun emak jeremy. God fullfill all your need!!